همانطور که می دانیم و تقریبا همه افراد جامعه درگیر آن هستند؛ بسیاری از اتفاقات و حتی جهت گیری فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و بعضا مذهبی بر اساس فضاسازی در بستر شبکه ها و پیام رسان های اجتماعی عموما تلگرام، اینستاگرام و توییتر در کشور ایجاد می شود.
از قضیه قتل طلبه همدانی و حادثه تروریستی مجلس و رژه اهواز گرفته تا دختر آبی و امروز هم اغتشاشات لردگان.
در کجای دنیا این حد افسارگسیختگی فضای مجازی دیده می شود؟ کجا می بینیم آنچه باعث ایجاد ناامنی در جامعه شود؛ هر روز پر و بال بیشتری بگیرد؟
مگر رهبر انقلاب در آبان سال ۹۵ نفرمود «فضای مجازی قتلگاه جوانان و نوجوانان شده است»؟ وزارت محترم ارتباطات و شخص وزیر برای نجات از این قتلگاه چه کردند؟ آیا دغدغه جوانان و نوجوانان ما حتی در مدارس کپری استفاده از اینترنت رایگان است؟! آیا وزیر محترم تصور دارد با بیان این مطلب که «توییتر امروز، بستری برای کمک به انقلاب اسلامی است» واقعا در راستای کمک به انقلاب اسلامی قدم برمی دارد یا می داند وقتی کلید توییتر و اینستاگرام و تلگرام دست دشمن است؛ این فرضیه کاملا مردود است و برای خوشامد دشمنان انقلاب اسلامی این صحبت ها را می گوید؟

بهتر نیست مانند کشورهای دیگر، در ایران هم مرزبانی دیجیتال و دفاع سایبری از کشور به نیروهای مسلح سپرده شود؟ وقتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در جنگ نظامی قدرت برتر منطقه است و خار چشم دشمنان اسلام؛ حتما در زمینه فضای مجازی هم بهتر از مسئولین منفعل و خواب فعلی عمل خواهد کرد. الان ذلت برای ملت آزاده ایران در فضای مجازی به جایی رسیده که هر حرف حق یا حرکت اسلامی به محض انتشار در فضای مجازی از جمله اینستاگرام، سریعا حذف و با آن برخورد می شود.
کی و کجا ملت ایران این همه ذلت را بر خود هموار کرده که مطیع دشمنان باشد و به هر سو آنها خواستند، جهت و حرکتش دهند؟ در پایان، به عنوان یک جوان ایرانی، کلام امام حسین ع را به وزیر محترم و متولیان امر فضای مجازی یادآور می شوم که فرمود اگر دین ندارید؛ لااقل آزاده باشید...